A-20

Aeroprakt-20

a-20

 

Aeroprakt-20 jest ultralekkim samolotem nowej generacji, zaprojektowanym jako doskonały kompromis racjonalności ze sprawnością. W rezultacie, dzięki swojej charakterystyce, zdobył wiele trofeów w europejskich i światowych na zawodach samolotów ultralekkich

A-20 jest konstrukcją mieszaną o metalowych skrzydłach i usterzeniu oraz kompozytowej kabinie - każdy element zaprojektowany tak by jak najbardziej funkcjonalnie wypełniał swoje zadania przy jednocześnie minimalnej masie i w pełni bezpiecznej wytrzymałości i trwałości.
Duże powierzchnie usterzeń zapewniają idealną sterowność nawet przy niskich prędkościach!

Ogólny projekt A-20 okazał się takim sukcesem, że posłużył on jako podstawa dla szeregu późniejszych wersji samolotu. Na jego bazie powstały także dwusilnikowe A-26 i A-36.

A-20 "Sky Cruiser" - to modyfikacja wersji bazowej z mniejszą rozpiętością skrzydeł i powierzchni ogonowych, mocniejszym silnikiem (80 KM) zamkniętym aerodynamiczną pokrywą,  śmigłem o zmiennym skoku, masowo wyważonymi powierzchniami sterowymi, bardziej opływowym podwoziu i zastrzałach.

Celem było osiągnięcie doskonałych wyników przy przelotach przy zachowaniu, podobnie jak w wersji bazowej, bezpieczeństwa lotu przy niskich prędkościach

 

A-20 Dreiseitenansicht

 

DANE TECHNICZNE AEROPRAKT-20

 

Rotax 503 50PS

Rotax 582 60PS

Rotax 912 80PS Sky Cruiser

Vne- prędkość nieprzekraczalna [km/h]

140

160

210

Vso - prędkość przeciągnięcia [km/h]

46

48

53

Vy - maks. prędkość wznoszenia  [m/s]

3

5

6

Długość startu / lądowania [m]

80

80

80

Rozpiętość [m]

11,4

11,4

10,2

Długość [m]

6,7

6,7

6,7

Wysokość [m]

1,8

1,8

1,7

Powierzchnia nośna [m2]

15,7

15,7

14,0

MTOM bez systemu bezpieczeństwa [kg]

450

450

450

Masa pustego samolotu [kg]

218

218

262

Pojemność zbiorników paliwa [L]

38

38

90

Współczynniki przeciążenia

+4 / -2

+4 / -2

+4 / -2

 

W roku 2007 Aeroprakt Ltd zakończył seryjną produkcję modelu A-20, entuzjastom pozostał tylko rynek wtórny.

 

 
Valid XHTML and CSS.