A-26

Aeroprakt-26

a-26

A-26 - głęboko zmodyfikowana wersja A-20 z dwoma silnikami (Rotax-582) zapewniającymi niezawodne i bezpieczne przeloty nad terenami, gdzie awaryjne lądowanie na skutek awarii silnika jest skrajnie niepożądane (morze, lasy, pustynie itp.).

Wymiary i projekt są podobne do modelu bazowego A-20, przy czym zwiększony jest skos płata to tyłu (3 stopnie). Ponadto konstrukcja skrzydeł uwzględnia węzły mocowania silników.

Samolot jest w stanie nie tylko kontynuować lot na jednym silniku, ale również może tak wystartować! Moment odchylający spowodowany asymetrią linii ciągu może bez problemu skompensowany dzięki powiększonemu statecznikowi pionowemu i sterowi kierunku. 

 

Długość startu zmierzona przez Howarda Levy z "Kitplanes" w maju 2000 wyniosła 20m (29oC, spokojne powietrze), zaś prędkość lotu poziomego (IAS) 214 km/h!. Prędkość wznoszenia przeważnie przekracza 10m/s przy prędkości 80 km/h. To połączenie daje w efekcie niespotykane kąty wznoszenia rzędu 45o!

 

A-26 Dreiseitenansicht

 

DANE TECHNICZNE AEROPRAKT-26

 

2 x Rotax582 65 KM

Vne- prędkość nieprzekraczalna [km/h]

180

Vso - prędkość przeciągnięcia [km/h]

65

Vy - maks. prędkość wznoszenia (dwa silniki / jeden silnik) [m/s]

10 / 2,5

Rozbieg/Dobieg[m]

100

Rozpiętość skrzydeł  [m]

11,4

Długość [m]

6,7

Wysokość [m]

1,9

Powierzchnia nośna [m2]

15,7

MTOM [kg]

520

Masa pustego samolotu [kg]

290

Pojemność zbiorników paliwa [L]

38

 
Valid XHTML and CSS.